Instop Leica Hexagon
buscar

 

 

CLIENT: FGC - FERROCARRILS DE LA GENERALITAT DE CATALUNYA / INFRATec




 

EL REPTE


FGC - Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya volia modelar el comportament de via en una zona particular de la línia Llobregat – Anoia

Es tracta d’una corba estricta de 105m de radi i 300m de longitud. Interessava conèixer en detall el comportament de la via en el període d’estiu, quan les temperatures arriben a valors més alts.

En concret calia conèixer el desplaçament i tensió dels carrils, així com la temperatura ambient i de carril.

Calia un sistema de fàcil muntatge i desmuntatge, doncs el període previst de treball era de només tres mesos.

El grup de sensors de desplaçament s’haurien de muntar en una zona estable externa, mentre que la resta de sensors anirien sobre les pròpies vies i travesses.



 

LA SOLUCIÓ


Senceive va proveir el sistema de monitorització que constava de 14 nodes, combinats amb sensors clinòmetre triaxial, distanciòmetre i temperatura, tots ells d’alta resolució.
S’instal·len als pals de catenària amb suports flexibles i regulables, per aconseguir una instal·lació estable, ràpida i de fàcil recuperació.
Addicionalment s’instal·len dos nodes de temperatura, i 4 sensors de tensió, tots aquests sobre el carril directament amb els corresponents nodes sobre les travesses, fixats amb adhesiu.
I finalment s’instil·la un mòdem alimentat amb un panell solar, també sobre un pilar de catenària.

Sensors i nodes funcionen de manera autònoma, amb una bateria interna de durada fins a 15 anys, i transmissió de dades sense cables, per mètode propi Senceive. Les dades, recollides cada 30’, un cop rebudes al mòdem, són difoses al núvol, per a la seva visualització al visor WebMonitor.



 

EL RESULTAT


El sistema es va instal·lar de manera senzilla, ràpida i eficient, sense interrupció de la circulació.
Es va aconseguir la recopilació de dades programada per tal de modelar segons la programació el moviment i tensió de les vies, correlat amb els canvis de temperatura.


Sectores Senceive para monitoreo

Ferrocarril

Ferrocarril

Auscultación de superestructura o vía; peralte, alaveo y perfil longitudinal. Monitoreo de infraestructura. Convergencias, deformaciones y subsidencias en túneles y puentes

Topógrafos

Topografía/Auscultación

Las nuevas oportunidades del topógrafo en la auscultación y monitorización por sensores

 

Edificación

Edificación

Auscultación y monitoreo de edificios durante excavaciones, derribos, reparaciones y construcción. Convergencias entre edificios o estructuras, subsidencias

Ingenieria civil

Ingenieria civil

Auscultación y monitorización de estructuras, puentes, túneles, pantallas, muros, vuelcos, convergencias, perfiles longitudinales y verticales, cargas, tensiones, pruebas de carga

 

Energía

Energía

Monitoreo y auscultación de presas, oleoductos, parques eólicos, chimeneas, estabilidad, deformaciones, presión, tensión, pruebas de carga

Patrimonio

Patrimonio

Monitorización obra de fábrica para predicción y mantenimiento de edificios y estructuras

 

Medio ambiente - geotecnia

Medio ambiente - geotecnia

Excavaciones profundas, auscultación y monitoreo, movimientos del suelo y subsuelo, automatización de instrumentación geotécnica; inclinómetros, IPI, piezómetros, células de carga, extensómetros

 

 


 

 
SHOP  SU COMPRA

 No hay productos en el carro.



uec leica geosystems


instop responsive



tutorial leica
Atención Cliente: +34 93 803 95 76

leica envíos a todo el mundo instop

horario pedidos Instop

SAT Instop leica